Overblog Suivre ce blog
Editer l'article Administration Créer mon blog
les-petits-ecrits-d-alix.over-blog.com

Cate ceva despre alimentatia mediteraniana

Deşi francezii, grecii, spaniolii şi italienii consumă ceva mai multe grăsimi decât occidentalii şi est-europenii, acestea sunt în marea lor majoritate nesaturate, iar riscul unor boli de inimă fatale este la ei între un sfert şi jumătate din al altor ţări europene.

Alimentele de bază din ţările mediteraneene sunt orezul, pâinea, cartofii, pastele şi cerealele ca cuşcuşul, consumate cu legume din belşug. Uleiul de măsline e folosit pe scară largă la gătit, iar printre alte surse de grăsimi sunt nucile şi alunele, seminţele şi peştele gras. Consumul de unt din Spania, Portugalia, Grecia şi Italia este cu mult mai mic decât în Occident şi est.

Micul dejun mediteranean este uşor – adesea fiind alcătuit din chifle, cafea şi fructe sau suc de fructe. Prânzul poate include pâinea sau pastele, care însoţesc un fel de mâncare cu proteine, din carne sau peşte, uneori chiar şi cu o legumă alături. Atât la prânz cât şi la cină se serveşte salată, adesea ea fiind un fel de mâncare independent. Cina e de regulă o masă extinsă, cu mai multe feluri de mâncare, însoţite de vin.

Locuitorii Europei de sud consumă mai multe leguminoase, nuci, alune şi legume decât cei din vest, centru şi est. În medie dieta mediteraneană include 5 porţii de fructe şi legume pe zi, comparativ cu numai 2 în Occident.

Partager cet article

Repost 0

Commenter cet article